Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

Φύλλα Εργασίας - Νεομάρτυρες

                  ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Ως ομάδα θα εξετάσετε τον βίο του Αγίου Γεωργίου Καρσλίδη και στη συνέχεια θα κάνετε μια παρουσίαση στους συμμαθητές σας.

 Ακολουθήστε τους υπερσυνδέσμους και μελετήστε το υλικό : 

https://www.saint.gr/2887/saint.aspx

https://www.pemptousia.gr/2022/11/agios-georgios-karslidis-mia-apo-tis-simantikoteres-agies-morfes-tou-20ou-eona/

https://www.pontosnews.gr/668002/pontos/4-noemvrioy-agios-georgios-karslidis-to-monastiri/

Μπορείτε να αναζητήσετε επιπλέον πληροφορίες στο διαδίκτυο αν το κρίνετε απαραίτητο. Αξιοποιήστε επίσης φωτογραφίες, βίντεο και αρχεία ήχου και δημιουργήστε ένα padlet μέσω του οποίου θα μας πληροφορήσετε για τον άγιο. 

Εστιάστε μεταξύ άλλων στα ακόλουθα : 


  • Πότε έζησε και σε ποια περιοχή;

  • Ποιές ήταν οι ιστορικές συνθήκες την εποχή εκείνη;

  • Ποιές δυσκολίες και προβλήματα αντιμετώπισε;

  • Γιατί θεωρείτε ότι αναγνωρίστηκε ως άγιος; 

  • Τί νομίζετε ότι έπρεπε να ξεπεράσει για να καταφέρει να φτάσει στην αγιότητα; 

  • Αν μπορούσατε να του μιλήσετε τι θα τον ρωτούσατε; 

  • Πώς σχετίζεται με τον ποντιακό ελληνισμό; 

  • Τί θα μπορούσε να μας διδάξει ο βίος του; 


Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.



ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 

 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Ως ομάδα θα εξετάσετε τον βίο της Αγίας  Ελένης από την Σινώπη και στη συνέχεια θα κάνετε μια παρουσίαση στους συμμαθητές σας.

Ακολουθήστε τους  υπερσυνδέσμους και μελετήστε το υλικό : 

https://www.saint.gr/2868/saint.aspx

http://www.kotsari.com/8rhskleia/saints-and-witnesses/87-agiologion-pontou-agia-parthenomartis-eleni-sinopi-pontou

https://www.pemptousia.gr/2014/11/i-agia-neomartis-eleni-apo-tin-sinopi-t/


Μπορείτε να αναζητήσετε επιπλέον πληροφορίες στο διαδίκτυο αν το κρίνετε απαραίτητο. Αξιοποιήστε επίσης φωτογραφίες, βίντεο και αρχεία ήχου και δημιουργήστε ένα PowerPoint μέσω του οποίου θα μας πληροφορήσετε για την αγία. 

Εστιάστε μεταξύ άλλων στα ακόλουθα : 


  • Πότε έζησε και σε ποια περιοχή;

  • Ποιές ήταν οι ιστορικές συνθήκες την εποχή εκείνη;

  • Ποιές δυσκολίες και προβλήματα αντιμετώπισε;

  • Γιατί θεωρείτε ότι αναγνωρίστηκε ως άγια; 

  • Τί νομίζετε ότι έπρεπε να ξεπεράσει για να καταφέρει να φτάσει στην αγιότητα; 

  • Αν μπορούσατε να της μιλήσετε τι θα την ρωτούσατε; 

  • Πώς σχετίζεται με τον ποντιακό ελληνισμό; 

  • Τί θα μπορούσε να μας διδάξει ο βίος της; 


Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.



ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Ως ομάδα θα εξετάσετε τον βίο της Οσίας Σοφίας της Κλεισούρας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη. 

Ακολουθήστε τους υπερσυνδέσμους και μελετήστε το υλικό : 

https://immorfou.org.cy/%CE%B2%CE%AF%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD-%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B1/

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CF%83%CE%AF%CE%B1_%CE%A3%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9A%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B1%CF%82

https://choratouaxoritou.gr/?p=36760


Μπορείτε να αναζητήσετε επιπλέον πληροφορίες στο διαδίκτυο αν το κρίνετε απαραίτητο. Αξιοποιήστε επίσης φωτογραφίες, βίντεο και αρχεία ήχου και δημιουργήστε μία ψηφιακή αφίσα (PosterMyWall) μέσω της οποίας θα μας πληροφορήσετε για την αγία. 

Εστιάστε μεταξύ άλλων στα ακόλουθα : 


  • Πότε έζησε και σε ποια περιοχή;

  • Ποιές ήταν οι ιστορικές συνθήκες την εποχή εκείνη;

  • Ποιές δυσκολίες και προβλήματα αντιμετώπισε;

  • Γιατί θεωρείτε ότι αναγνωρίστηκε ως άγια; 

  • Τί νομίζετε ότι έπρεπε να ξεπεράσει για να καταφέρει να φτάσει στην αγιότητα; 

  • Αν μπορούσατε να της μιλήσετε τι θα την ρωτούσατε; 

  • Πώς σχετίζεται με τον ποντιακό ελληνισμό; 

  • Τί θα μπορούσε να μας διδάξει ο βίος της; 




Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.



ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Ως ομάδα θα εξετάσετε τον βίο του Εθνομάρτυρα Επισκόπου Ζήλωνα Αμάσειας Πόντου που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη. 

Ακολουθήστε τους υπερσυνδέσμους και μελετήστε το υλικό : 

https://www.romfea.gr/epikairotita?id=945:

https://kimintenia.com/tag/%CE%AC%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CF%81%CF%84%CF%85%CF%81%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80/

https://cognoscoteam.gr/archives/22752


Μπορείτε να αναζητήσετε επιπλέον πληροφορίες στο διαδίκτυο αν το κρίνετε απαραίτητο. Αξιοποιήστε επίσης φωτογραφίες, βίντεο και αρχεία ήχου και δημιουργήστε έναν εννοιολογικό χάρτη στο bubbl.us μέσω του οποίου θα μας πληροφορήσετε για τον άγιο. 

Εστιάστε μεταξύ άλλων στα ακόλουθα : 


  • Πότε έζησε και σε ποια περιοχή;

  • Ποιές ήταν οι ιστορικές συνθήκες την εποχή εκείνη;

  • Ποιές δυσκολίες και προβλήματα αντιμετώπισε;

  • Γιατί θεωρείτε ότι αναγνωρίστηκε ως άγιος; 

  • Τί νομίζετε ότι έπρεπε να ξεπεράσει για να καταφέρει να φτάσει στην αγιότητα; 

  • Αν μπορούσατε να του μιλήσετε τι θα τον ρωτούσατε; 

  • Πώς σχετίζεται με τον ποντιακό ελληνισμό; 

  • Τί θα μπορούσε να μας διδάξει ο βίος του; 


Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.



ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ 


Παρακολούθησε την ταινία για την Καμπάνα του Καρς και σημείωσε ό,τι σου κάνει εντύπωση και θέλεις να μάθεις ή να διευκρινήσεις. Γνώριζες την ιστορία;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Παρακολούθησε και το βίντεο για τους Αγίους του Πόντου και συμπλήρωσε τη σημασία των όρων μέσα από τη συζήτηση με τους συμμαθητές σου

Άγιος…………………………………………………………………………………….

Μάρτυρας………………………………………………………………………………

Νεομάρτυρας…………………………………………………………………………..

Εθνομάρτυρας…………………………………………………………………………


Γενοκτονία των Ποντίων. Ας δούμε τι γνωρίζουμε!

Ποιός; …………………………………………………………………………………..

Ποιό; ……………………………………………………………………………………

Πού; …………………………………………………………………………………….

Πότε; ……………………………………………………………………………………

Πώς; ……………………………………………………………………………………

Γιατί; ……………………………………………………………………………………


Παρακολούθησε τις παρουσιάσεις των συμμαθητών σου και κράτησε σημειώσεις για να συζητήσουμε. 

Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης …………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

Αγία Ελένη από τη Σινώπη …………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

Οσία Σοφία της Κλεισούρας …………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………

Εθνομάρτυρας Επίσκοπος Ζήλων Αμασείας …………………………………….

…………………………………………………………………………………………


Σημείωσε  τις παρατηρήσεις σου με τις ομοιότητες και διαφορές στις ιστορίες αυτών των τεσσάρων αγίων. 


Ομοιότητες

Διαφορές











Σε τι συμπεράσματα καταλήγεις; ……………………………………………………

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..


Παρακολούθησε την ταινία για τον Νίκο Καπετανίδη και έλα να συζητήσουμε όσα σου έκαναν εντύπωση. 

Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά των μαρτύρων του Πόντου;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Υπάρχει κάτι διαφορετικό από τους υπόλοιπους αγίους που γνωρίζεις;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ποιά νομίζεις ότι είναι η παρακαταθήκη τους και γιατί η μνήμη τους δεν πρέπει να ξεχαστεί;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Πόσο επίκαιρο θεωρείς μπορεί να είναι στην εποχή μας το μήνυμα της ζωής αυτών των ανθρώπων; Ή μήπως είναι κάτι που αφορά μόνο σε μια παλιά εποχή και δεν σημαίνει τίποτα για εμάς;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Παρατήρησε την εικόνα της Αγίας Κασσάνδρας Υψηλάντη της Τραπεζούντιας. 

Τι βλέπεις; Τι σου είναι οικείο; Τι θα ήθελες να μάθεις; Τι σε προβληματίζει;


……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Αν η παραπάνω εικόνα ήταν η αρχή μιας ιστορίας ποιά θα ήταν η μέση και ποιό το τέλος της; ……………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………….

Αν η παραπάνω εικόνα ήταν το μέσον μιας ιστορίας ποιά θα ήταν η αρχή και ποιό το τέλος της; …………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Αν η παραπάνω εικόνα ήταν το τέλος μιας ιστορίας, ποιά θα ήταν η αρχή και ποιό το μέσον της; ……………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


Άκουσε τώρα τον βίο της Αγίας Κασσάνδρας και σύγκρινέ τον με τους βίους των αγίων που είδαμε παραπάνω. 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Τι συναισθήματα σου δημιούργησαν αυτές οι ιστορίες; Πώς βλέπεις τώρα την ιστορία του ποντιακού ελληνισμού και τι νομίζεις ότι σημαίνουν οι άνθρωποι αυτοί για τον τόπο μας; 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου