Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

Φύλλα Εργασίας - Σύνοδοι - Εικονομαχία

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

“Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΑΦΥΛΑΤΤΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ”

(1η ώρα) 


ΟΝΟΜΑ:

ΤΜΗΜΑ:


Θυμόμαστε όσα είπαμε σε προηγούμενα μαθήματα και γράφουμε συνοπτικά:



Εκκλησία κατά τον Παύλο ………


Αιτία Αποστολικής Συνόδου ……….


Οι αποφάσεις στην Εκκλησία λαμβάνονται ……………………


Την ορθότητα των αποφάσεων διασφαλίζει το …………………….



Επειδή όμως τα προβλήματα στην Εκκλησία δεν τελείωσαν, έπρεπε να βρεθεί τρόπος να λυθούν χωρίς να κινδυνεύσει η πίστη. 


Στο σχολείο όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα στην τάξη ……………….


Η Εκκλησία όταν είχε προβλήματα …….



Παρατηρούμε την εικόνα για 2’ και κρατάμε σημειώσεις -  η εικόνα σε μεγάλο μέγεθος βρίσκεται και στον πίνακά σας!


  • Τι βλέπω;

  • Τι νομίζω ότι είναι;

  • Τι φαντάζομαι;

  • Τι θα ήθελα να μάθω 

           γι΄αυτό;

  • Τι με κάνει να νιώθω;

  • Τι τίτλο θα έδινα; 

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….


Ας παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση στον πίνακα για να σας λυθούν οι απορίες! Μπορείτε να τη βρείτε και εδώ. Συμπληρώνουμε μαζί τα κενά:


Το ανώτατο συλλογικό όργανο της Εκκλησίας ονομάζεται …………….Οι αποφάσεις λαμβάνονται ……………………………και πρέπει να είναι σύμφωνες με την …………………………….Όταν το πρόβλημα είναι σημαντικό και τους αφορά όλους η Σύνοδος χαρακτηρίζεται…………………….Την συγκαλούσε ο ……………………..και τις αποφάσεις επικύρωνε ο ……………..

Τα μέλη που συμμετείχαν θεωρούνταν ………………..και η Εκκλησία αναγνωρίζει ………………. τέτοιες συνόδους. Οι αποφάσεις αφορούσαν την πίστη και ονομάζονταν …………. και …………………Οι αποφάσεις που αφορούσαν την οργάνωσης της ζωής της Εκκλησίας ονομάζονταν …………….


Μπορούμε να έχουμε μια συνοπτική εικόνα μέσω μιας χρονογραμμής εδώ

Ας δούμε και μια ακόμη παρουσίαση στον πίνακα και εδώ. Συμπληρώνουμε:


Οι διδασκαλίες που απομακρύνονταν από την πίστη της Εκκλησίας ονομάστηκαν………………….Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος έγινε όταν αυτοκράτορας ήταν ο …………………………και καταδίκασε τη διδασκαλία του…………………………..που έλεγε ότι ο Χριστός ήταν δημιούργημα του Θεού. Την ορθοδοξία υπερασπίστηκε ο …………………………………………...

Οι αποφάσεις της συνόδου καταγράφηκαν και σήμερα είναι γνωστές μέσα από το …………………………………………………………………………………


Ας επιστρέψουμε στην εικόνα. Τώρα που ξέρεις καλύτερα πως θα διόρθωνες  τις προηγούμενες απαντήσεις σου; Μπορείς να δώσεις όνομα στα πρόσωπα της εικόνας; Τι σκέψεις σου δημιουργούνται;


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….


Πως θα σου φαινόταν να έπαιρνες και εσύ μέρος σε μια σύνοδο; Ετοιμάσου!







ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΥΠΕΡ ΕΙΚΟΝΩΝ


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Σκοπός μας είναι να συμμετέχουμε σε μια Οικουμενική Σύνοδο και συγκεκριμένα την Ζ’ του 787 που ασχολήθηκε με το ζήτημα της προσκύνησης των εικόνων. Ως μέλη της συνόδου έχετε έναν συγκεκριμένο ρόλο και θα πρέπει να παρουσιάσετε τα γεγονότα αλλά και το πως βιώνετε την όλη διαδικασία μέσα από την οπτική του ρόλου σας. 

Η ομάδα σας αποτελείται από άτομα που ανήκουν στους εκκλησιαστικούς κύκλους και είναι υπέρ της προσκύνησης των εικόνων. Επιθυμείτε τον τερματισμό των συγκρούσεων και των διωγμών, την ειρήνη στην Εκκλησία, κυρίως όμως σας ενδιαφέρει να επικρατήσει η ορθή πίστη στο ζήτημα των εικόνων. 

Μεταβείτε στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8351

Μελετήστε την πηγή 2 (μόνο!) από το έργο “Περί εικόνων” του Ιωάννη Δαμασκηνού. Προσεγγίστε την έχοντας ως βοηθό τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι σύγκριση κάνει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ανάμεσα στα αντικείμενα που σχετίζονται με τον Χριστό και τις εικόνες που Τον αναπαριστούν;

  • Προσέξτε τα ρήματα που χρησιμοποιεί. Ποιά είναι αυτά; Γιατί νομίζετε ότι όταν αναφέρεται στις εικόνες δεν χρησιμοποιεί το ρήμα “λατρεύω”;

  • Πως αντιμετωπίζει το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένες οι εικόνες και πως το πρόσωπο που αυτές εικονίζουν; Καταγράψτε τις διαφορές.

  • Τελικά όταν προσκυνούμε μια εικόνα τι είναι αυτό που προσκυνούμε; Έτσι όπως το θέτει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός όποιος τιμά μια εικόνα είναι ειδωλολάτρης;


Καταγράψτε τις σκέψεις σας υπέρ των εικόνων σε ένα padlet που θα δημιουργήσετε ως ομάδα στο https://el.padlet.com/. Προσέξτε να υπάρχει μια σωστή δομή στην επιχειρηματολογία σας έτσι ώστε οι συμμαθητές σας να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το σκεπτικό σας. Δεν χρειάζονται περιττές πληροφορίες ή διακοσμήσεις, το padlet σας θα χρησιμεύσει ως πηγή πληροφόρησης για τις υπόλοιπες ομάδες. 

Μην ξεχνάτε! Υπερασπίζεστε την ορθή πίστη με λόγο νηφάλιο και θεολογικά επιχειρήματα. Πρέπει να κερδίσετε τους φανατικούς, τους δύσπιστους και τους θεολογικά πλανεμένους.

Βοηθητικές πληροφορίες : Ανατρέξτε στο ιστολόγιο του καθηγητή σας της ιστορίας για συνοπτικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν!

https://kioufe2.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1





ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΟΜΑΔΑ ΜΕΛΩΝ ΣΥΝΟΔΟΥ ΚΑΤΑ ΕΙΚΟΝΩΝ


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Σκοπός μας είναι να συμμετέχουμε σε μια Οικουμενική Σύνοδο και συγκεκριμένα την Ζ’ του 787 που ασχολήθηκε με το ζήτημα της προσκύνησης των εικόνων. Ως μέλη της συνόδου έχετε έναν συγκεκριμένο ρόλο και θα πρέπει να παρουσιάσετε τα γεγονότα αλλά και το πως βιώνετε την όλη διαδικασία μέσα από την οπτική του ρόλου σας. 

Η ομάδα σας αποτελείται από άτομα που ανήκουν στους κύκλους εκείνους που  είναι κατά της προσκύνησης των εικόνων. Επιθυμείτε τον τερματισμό των συγκρούσεων και των διωγμών, την ειρήνη στην Εκκλησία, κυρίως όμως σας ενδιαφέρει να επικρατήσει η ορθή πίστη στο ζήτημα των εικόνων - τουλάχιστον έτσι όπως την αντιλαμβάνεστε εσείς.. 

Μεταβείτε στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8351

Μελετήστε την πηγή 1 (μόνο!) από την επιστολή του αυτοκράτορα Λέοντα Γ΄στον Πάπα Γρηγόριο Β΄. Προσεγγίστε την έχοντας ως βοηθό τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι σύγκριση κάνει ο αυτοκράτορας ανάμεσα στις εικόνες και τα είδωλα;

  • Προσέξτε τα ρήματα που χρησιμοποιεί. Ποιά είναι αυτά; Πώς λειτουργούν μέσα στο κείμενο για να δώσουν έμφαση σε όσα ισχυρίζεται ο Λέων;

  • Πως χαρακτηρίζει τις εικόνες; Αν λάβουμε υπόψη την εντολή του Δεκαλόγου Ου ποιήσεις σε αυτώ είδωλον, ουδέ παντός ομοίωμα” συμφωνείτε με το σκεπτικό του αυτοκράτορα;

  • Τελικά όταν προσκυνούμε μια εικόνα τι είναι αυτό που προσκυνούμε; Έτσι όπως το θέτει ο Λέων ο Γ’ όποιος τιμά μια εικόνα είναι ειδωλολάτρης;


Καταγράψτε τα επιχειρήματά σας κατά των εικόνων σε μια αφίσα που θα δημιουργήσετε ως ομάδα με την εφαρμογή https://www.canva.com/el_gr/. Μπορείτε να την εμπλουτίσετε με παραδείγματα εικονοκλαστικής τέχνης για να δείξετε πως μπορούν να αντικατασταθούν οι εικόνες στους ναούς. 

. Προσέξτε να υπάρχει μια σωστή δομή στην επιχειρηματολογία σας έτσι ώστε οι συμμαθητές σας να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το σκεπτικό σας. Η αφίσα σας πρέπει να κάνει γνωστές τις θέσεις σας με τρόπο απλό και ξεκάθαρο. Μην ξεχνάτε! Προσπαθείτε να πείσετε ότι εσείς έχετε δίκιο. Πρέπει να κερδίσετε τους συμμαθητές σας. 

Βοηθητικές πληροφορίες : Ανατρέξτε στο ιστολόγιο του καθηγητή σας της ιστορίας για συνοπτικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν!

https://kioufe2.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1




ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΟΜΑΔΑ ΑΠΛΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΤΑΙ 


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Σκοπός μας είναι να συμμετέχουμε σε μια Οικουμενική Σύνοδο και συγκεκριμένα την Ζ’ του 787 που ασχολήθηκε με το ζήτημα της προσκύνησης των εικόνων. Ως μέλη του λαού που παρακολουθεί έχετε έναν συγκεκριμένο ρόλο και θα πρέπει να παρουσιάσετε τα γεγονότα αλλά και το πως βιώνετε την όλη διαδικασία μέσα από την οπτική του ρόλου σας. 

Η ομάδα σας αποτελείται από άτομα που ανήκουν στους κύκλους εκείνους που προβληματίζονται ιδιαίτερα από ακραίες εκδηλώσεις  λατρείας των εικόνων. Επιθυμείτε τον τερματισμό των συγκρούσεων και των διωγμών, την ειρήνη στην Εκκλησία, κυρίως όμως σας ενδιαφέρει να επικρατήσει η ορθή πίστη στο ζήτημα των εικόνων - έτσι ώστε τα προβλήματα να πάψουν να υφίστανται και η ορθή πίστη να θριαμβεύσει.  

Μεταβείτε στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8351

Μελετήστε την πηγή 3 (μόνο!) που είναι ένα μικρό απόσπασμα από την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους. Προσεγγίστε την έχοντας ως βοηθό τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Για ποιο λόγο εμφανίστηκαν οι εικόνες στην Εκκλησία και πως άλλαξαν τα πράγματα τον 6ο αιώνα;

  • Προσέξτε το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί. Ποιο είναι αυτό; Πώς λειτουργεί μέσα στο κείμενο για να δείξει ότι η αντιμετώπιση των εικόνων από κάποιους δημιούργησε προβλήματα και θεωρήθηκε υπερβολή;

  • Σε ποια κοινωνικά στρώματα εντοπίστηκε το πρόβλημα; Για ποιο λόγο νομίζετε έγινε αυτό; Τι αισθήματα σας δημιουργούν αυτές οι πρακτικές; 

  • Σε μια τόσο προβληματική κατάσταση με ποιον τρόπο νομίζετε ότι θα λυθεί το ζήτημα αποτελεσματικά; Τι κινήσεις πρέπει να κάνει η Εκκλησία ώστε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να συμφωνήσουν και να μην υπάρχουν απογοητεύσεις; 


Καταγράψτε τους προβληματισμούς σας σε έναν εννοιολογικό χάρτη που θα δημιουργήσετε ως ομάδα με την εφαρμογή https://app.popplet.com/. Σημειώστε στο κέντρο το πρόβλημα και στα διάφορα νήματα τις παραμέτρους του. Εστιάστε στα βασικά (ζήτημα - ακρότητες - προτάσεις). 

 Προσέξτε να υπάρχει μια σωστή δομή στην επιχειρηματολογία σας έτσι ώστε οι συμμαθητές σας να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το σκεπτικό σας. Ο χάρτης  σας πρέπει να κάνει γνωστές τις θέσεις σας με τρόπο απλό και ξεκάθαρο. Μην ξεχνάτε! Προσπαθείτε να πείσετε ότι εσείς έχετε δίκιο. Πρέπει να κερδίσετε τους συμμαθητές σας. 

Βοηθητικές πληροφορίες : Ανατρέξτε στο ιστολόγιο του καθηγητή σας της ιστορίας για συνοπτικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν!

https://kioufe2.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1






ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΟΜΑΔΑ ΠΙΣΤΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Σκοπός μας είναι να συμμετέχουμε σε μια Οικουμενική Σύνοδο και συγκεκριμένα την Ζ’ του 787 που ασχολήθηκε με το ζήτημα της προσκύνησης των εικόνων. Ως μέλη του λαού που παρακολουθεί έχετε έναν συγκεκριμένο ρόλο και θα πρέπει να παρουσιάσετε τα γεγονότα αλλά και το πως βιώνετε την όλη διαδικασία μέσα από την οπτική του ρόλου σας. 

Η ομάδα σας αποτελείται από ανθρώπους, απλούς πιστούς, που έχει κουραστεί από τις εικονομαχικές έριδες. Επιθυμείτε τον τερματισμό των συγκρούσεων και των διωγμών, την ειρήνη στην Εκκλησία, κυρίως όμως σας ενδιαφέρει να επικρατήσει η ορθή πίστη στο ζήτημα των εικόνων - έτσι ώστε τα προβλήματα να πάψουν να υφίστανται και η ορθή πίστη να θριαμβεύσει.  

Μεταβείτε στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8351

Μελετήστε την πηγή 4 (μόνο!) που είναι ένα μικρό απόσπασμα από το έργο του T.Talbot-Rice “Ο δημόσιος και ιδιωτικός βίος των Βυζαντινών” . Προσεγγίστε την έχοντας ως βοηθό τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Γιατί χρησιμοποίησε η Εκκλησία εικόνες; Τι υπερβολές παρουσιάστηκαν;

  • Τι φοβήθηκαν οι εικονοκλάστες και από ποιους επηρεάστηκαν; 

  • Σε ανθρώπους όπως εσείς, η διαρκής σύγκρουση για το ζήτημα των εικόνων τι συναισθήματα δημιουργούσε; Πως νιώθατε και τι θα εύχεστε να συμβεί;

  • Η Εκκλησία συγκεντρώθηκε, συζήτησε και αποφάσισε ποια είναι η ορθή πίστη για το ζήτημα των εικόνων. Πως νιώθετε τώρα; Τι ελπίζετε για το μέλλον; Είναι κάτι που σας φοβίζει; 

Χρησιμοποιείστε την εικόνα της Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου για να παρουσιάσετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας στους συμμαθητές σας. Την εικόνα μπορείτε να βρείτε στο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/1053. Επιλέξτε όποια νομίζετε και επεξεργαστείτε την στην εφαρμογή https://www.thinglink.com/. Εστιάστε σε πρόσωπα ή αντικείμενα και πείτε πως νιώθετε για την παρουσία τους και πως αυτή εγγυάται (ή και όχι) την αλήθεια της πίστης που εξέφρασε η Εκκλησία. 

 Προσέξτε να εκφραστείτε με τρόπο ξεκάθαρο ώστε οι συμμαθητές σας να καταλάβουν πως νιώθετε (ανακούφιση, απογοήτευση, σιγουριά, αβεβαιότητα, ανησυχία,κτλ). Μην ξεχνάτε! Μοιράζεστε συναισθήματα. Δείχνετε σε αυτούς που συμμετείχαν στη Σύνοδο πως νιώθετε για τις αποφάσεις τους.

Βοηθητικές πληροφορίες : Ανατρέξτε στο ιστολόγιο του καθηγητή σας της ιστορίας για συνοπτικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν!

https://kioufe2.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1





ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ


Μέλη και ρόλοι:

1……………………………………………………………………………………………….

2……………………………………………………………………………………………….

3……………………………………………………………………………………………….

4……………………………………………………………………………………………….

5………………………………………………………………………………………………..

Σκοπός μας είναι να συμμετέχουμε σε μια Οικουμενική Σύνοδο και συγκεκριμένα την Ζ’ του 787 που ασχολήθηκε με το ζήτημα της προσκύνησης των εικόνων. Ως δημοσιογράφοι που παρακολουθείτε έχετε έναν συγκεκριμένο ρόλο και θα πρέπει να παρουσιάσετε τα γεγονότα αλλά και το πως βιώνετε την όλη διαδικασία μέσα από την οπτική του ρόλου σας. 

Η ομάδα σας αποτελείται από δημοσιογράφους της εποχής που με τρόπο αντικειμενικό καταγράφουν τα γεγονότα και τις αντιδράσεις του κόσμου. Δεν παίρνετε θέση υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς. προσπαθείτε να είστε ψύχραιμοι και ουδέτεροι παρατηρητές.

Μεταβείτε στο ιστολόγιο της εκπαιδευτικού σας  στη διεύθυνση https://mkatsaveli.blogspot.com/2022/01/blog-post.html. Δείτε τα δεδομένα και εστιάστε στα παρακάτω ερωτήματα (τεχνική 5Π και 1Γ) :

  • Ποιό είναι το πρόβλημα;

  • Πού εμφανίστηκε;

  • Πότε;

  • Ποιοί ήταν οι πρωταγωνιστές;

  • Γιατί δημιουργήθηκε το πρόβλημα;

  • Πώς ξεπεράστηκε;


Καταγράψτε τα δεδομένα που συλλέξατε σε μορφή σημειώσεων. Στη συνέχεια ετοιμάστε μια ανταπόκριση για την εφημερίδα σας χρησιμοποιώντας το word. Μπορείτε να βρείτε ιδέες για τη μορφοποίηση του κειμένου σας σε στυλ πρωτοσέλιδου εφημερίδας στο https://techteacher.gr/office/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-word-%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1/

 Σας ενδιαφέρει με τον τίτλο σας να προσελκύσετε το ενδιαφέρον ώστε το άρθρο σας να διαβαστεί. Οι πληροφορίες σας να είναι πλήρεις και σαφείς. Αν τολμήσετε να κάνετε κάποια πρόβλεψη για τη σημασία αυτού του γεγονότος να είστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για να μη θεωρηθεί ότι μεροληπτείτε!

Βοηθητικές πληροφορίες : Ανατρέξτε στο ιστολόγιο του καθηγητή σας της ιστορίας για συνοπτικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν!

https://kioufe2.blogspot.com/search/label/%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1



ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ

“Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΙΑΦΥΛΑΤΤΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ”

(3η ώρα)


ΟΝΟΜΑ:

ΤΜΗΜΑ: 


Αφού πήραμε μέρος σε μια σύνοδο πρέπει να δούμε και πως αυτή γίνεται βίωμα και οι αποφάσεις της κομμάτι των ανθρώπων που συγκροτούν την Εκκλησία (σώμα Χριστού κατά τον Απόστολο Παύλο!). 


Ακούμε το Σύμβολο της Πίστεως όπως διαβάζεται στην Εκκλησία και στη συνέχεια το διαβάζουμε και στην τάξη. 


1. Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων.


2. Καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων· φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι' οὗ τὰ πάντα ἐγένετο.


3. Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα.


4. Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου, καὶ παθόντα καὶ ταφέντα.


5. Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρα κατὰ τὰς Γραφάς.


6. Καὶ ἀνελθόντα εἰς τοὺς οὐρανοὺς καὶ καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός.


7. Καὶ πάλιν ἐρχόμενον μετὰ δόξης κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς, οὗ τῆς βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.


8. Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, τὸ κύριον, τὸ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πατρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν.


9. Εἰς μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.


10. Ὁμολογῶ ἓν βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.


11. Προσδοκῶ ἀνάστασιν νεκρῶν.


12. Καὶ ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος.


Ακούω όσα λέγονται στην τάξη, θυμάμαι όσα ήδη έχω μάθει και σημειώνω :


Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος έγινε στη


και καταδίκασε τον


που υποστήριζε ότι ο Χριστός ήταν


Η δεύτερη Οικουμενική Σύνοδος έγινε στην


και καταδίκασε τους 


που υποστήριζαν ότι το Άγιο Πνεύμα


Το Σύμβολο της Πίστεως ονομάζεται και


γιατί σε αυτό βρίσκονται




  • Γιατί η Εκκλησία έβαλε το Σύμβολο της Πίστεως στη λατρεία της; Σε τι βοήθησε αυτό;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Αν ήσουν ο Πατριάρχης ή ο αυτοκράτορας εκείνη την εποχή, τι άλλη εναλλακτική θα έβρισκες για να μάθει ο λαός τις αποφάσεις των συνόδων;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Είσαι ένας απλός αγράμματος πιστός του 4ου αιώνα. Πως θα σε βοηθήσει το να ακούς το Σύμβολο της Πίστεως στη λατρεία της Εκκλησίας;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Είσαι ένας απλός χριστιανός του 4ου αιώνα που παρασύρθηκε από αιρετικούς.Πως θα σε βοηθήσει το να ακούς το Σύμβολο της Πίστεως στη λατρεία της Εκκλησίας; 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  • Γιατί λέμε ότι το Σύμβολο της Πίστεως δεν είναι προσευχή;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Τώρα που ξέρεις τι είναι το Σύμβολο της Πίστεως προσπάθησε να ξαναγράψεις με απλά λόγια όσα λέει για τον Χριστό στα άρθρα 2 έως και 7.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου