ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
Μέλη και ρόλοι:
1……………………………………………………………………………………………….
2……………………………………………………………………………………………….
3……………………………………………………………………………………………….
4……………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………..
Ως ομάδα θα εξετάσετε μία όψη της θρησκευτικής βίας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη.
Ακολουθήστε τους υπερσυνδέσμους και μελετήστε το υλικό για την επίθεση των ταλιμπάν στην Μαλάλα Γιουσαφζάι:
https://www.youtube.com/watch?v=CXvs1vwiD0M
https://www.youtube.com/watch?v=xsAJRWpXbxY
Στη συνέχεια παρακολουθήστε την είδηση για τις μαζικές δηλητηριάσεις μαθητριών σε σχολεία του Ιράν.
https://www.youtube.com/watch?v=Ppk6H7x0Z9M
Θεωρείτε ότι σε αυτά τα γεγονότα υπάρχει έκφραση θρησκευτικής βίας; Με ποιον τρόπο;
Πώς συσχετίζονται αυτά τα δύο γεγονότα;
Έχοντας μεγαλώσει σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τι είναι αυτο που σας κάνει εντύπωση;
Ποιά αισθήματα νιώσατε όταν παρακολουθήσατε τα βίντεο;
Τί φαντάζεστε ότι μπορεί να πήγε λάθος σε αυτή την ιστορία και κάποιοι άνθρωποι έδρασαν με τόσο ακραίο τρόπο;
Αν μπορούσατε να τους μιλήσετε τι θα τους λέγατε;
Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2
Μέλη και ρόλοι:
1……………………………………………………………………………………………….
2……………………………………………………………………………………………….
3……………………………………………………………………………………………….
4……………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………..
Ως ομάδα θα εξετάσετε μία όψη της θρησκευτικής βίας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη.
Ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμους και μελετήστε το υλικό για την επίθεση στα γραφεία του περιοδικού Charlie Hebdo:
https://www.youtube.com/watch?v=QWQiiaBOIMQ
Δείτε και μια σχετική δημοσίευση του συγγραφέα Αύγουστου Κορτώ.
Στη συνέχεια παρακολουθήστε την είδηση για την επίθεση στον συγγραφέα Σαλμάν Ρουσντί που παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή.
Θεωρείτε ότι σε αυτά τα γεγονότα υπάρχει έκφραση θρησκευτικής βίας; Με ποιον τρόπο;
Πώς συσχετίζονται αυτά τα δύο γεγονότα;
Έχοντας μεγαλώσει σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τι είναι αυτο που σας κάνει εντύπωση;
Ποιά αισθήματα νιώσατε όταν παρακολουθήσατε τα βίντεο;
Τί φαντάζεστε ότι μπορεί να πήγε λάθος σε αυτή την ιστορία και κάποιοι άνθρωποι έδρασαν με τόσο ακραίο τρόπο;
Αν μπορούσατε να τους μιλήσετε τι θα τους λέγατε;
Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3
Μέλη και ρόλοι:
1……………………………………………………………………………………………….
2……………………………………………………………………………………………….
3……………………………………………………………………………………………….
4……………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………..
Ως ομάδα θα εξετάσετε μία όψη της θρησκευτικής βίας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη.
Ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο και μελετήστε το υλικό για την καταστροφή των αγαλμάτων του Βούδα στο Bamiyan του Αφγανιστάν:
https://www.youtube.com/watch?v=dBk5-zRUuNQ
Στη συνέχεια παρακολουθήστε το βίντεο για την καταστροφή του τεμένους Babri από φανατικούς ινδουϊστές :
https://www.youtube.com/watch?v=JJzKGhmdocs
Θεωρείτε ότι σε αυτά τα γεγονότα υπάρχει έκφραση θρησκευτικής βίας; Με ποιον τρόπο;
Πώς συσχετίζονται αυτά τα δύο γεγονότα;
Έχοντας μεγαλώσει σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τι είναι αυτο που σας κάνει εντύπωση;
Ποιά αισθήματα νιώσατε όταν παρακολουθήσατε τα βίντεο;
Τί φαντάζεστε ότι μπορεί να πήγε λάθος σε αυτή την ιστορία και κάποιοι άνθρωποι έδρασαν με τόσο ακραίο τρόπο;
Αν μπορούσατε να τους μιλήσετε τι θα τους λέγατε;
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5
Μέλη και ρόλοι:
1……………………………………………………………………………………………….
2……………………………………………………………………………………………….
3……………………………………………………………………………………………….
4……………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………..
Ως ομάδα θα εξετάσετε μία όψη της θρησκευτικής βίας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη.
Ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο και μελετήστε το βίντεο για τη φιλόσοφο Υπατία και την δολοφονία της από φανατικούς χριστιανούς:
https://www.youtube.com/watch?v=n1mwZrVJ-TI
Στη συνέχεια παρακολουθήστε το βίντεο από τους Monty Python και την ταινία “The Holy Grail” για το κυνήγι μαγισσών τον μεσαίωνα:
https://www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g
Θεωρείτε ότι σε αυτά τα γεγονότα υπάρχει έκφραση θρησκευτικής βίας; Με ποιον τρόπο;
Πώς συσχετίζονται αυτά τα δύο γεγονότα;
Έχοντας μεγαλώσει σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τι είναι αυτο που σας κάνει εντύπωση;
Ποιά αισθήματα νιώσατε όταν παρακολουθήσατε τα βίντεο;
Τί φαντάζεστε ότι μπορεί να πήγε λάθος σε αυτή την ιστορία και κάποιοι άνθρωποι έδρασαν με τόσο ακραίο τρόπο;
Αν μπορούσατε να τους μιλήσετε τι θα τους λέγατε;
Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4
Μέλη και ρόλοι:
1……………………………………………………………………………………………….
2……………………………………………………………………………………………….
3……………………………………………………………………………………………….
4……………………………………………………………………………………………….
5………………………………………………………………………………………………..
Ως ομάδα θα εξετάσετε μία όψη της θρησκευτικής βίας που στη συνέχεια θα μας παρουσιάσετε στην τάξη.
Ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο και μελετήστε την ταινία “Μονόκερως από Πορσελάνη” για τη θέση των Εβραίων στη ναζιστική Γερμανία :
https://www.youtube.com/watch?v=kAXc-02zOz8
Στη συνέχεια παρακολουθήστε το βίντεο για την κοινωνική διαστρωμάτωση στην Ινδία και τους Ντάλιτ (ανέγγιχτους):
https://www.youtube.com/watch?v=wD9zqB5fSPM
Θεωρείτε ότι σε αυτά τα γεγονότα υπάρχει έκφραση θρησκευτικής βίας; Με ποιον τρόπο;
Πώς συσχετίζονται αυτά τα δύο γεγονότα;
Έχοντας μεγαλώσει σε μια ευρωπαϊκή χώρα, τι είναι αυτο που σας κάνει εντύπωση;
Ποιά αισθήματα νιώσατε όταν παρακολουθήσατε τα βίντεο;
Τί φαντάζεστε ότι μπορεί να πήγε λάθος σε αυτή την ιστορία και κάποιοι άνθρωποι έδρασαν με τόσο ακραίο τρόπο;
Αν μπορούσατε να τους μιλήσετε τι θα τους λέγατε;
Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.
Παρουσιάστε στους συμμαθητές σας την ιστορία και μοιραστείτε μαζί τους τα συναισθήματα που αυτή σας δημιούργησε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου